Rozvoj Rajeckej doliny v závere 19. storočia sprevádzaný predovšetkým rozmachom kúpeľov v Rajeckých Tepliciach a výstavbou textilnej továrne v Rajci si vyžiadal vybudovanie železničnej trate spájajúcej Rajec a Žilinu. Pôvodne bola železnica projektovaná až do Nitrianskeho Pravna vďaka čomu by vzniklo priame železničné spojenie medzi Žilinou a Prievidzou.
Výstavba lokálnej železničnej trate zo Žiliny do Rajca bola realizovaná v rokoch 1898 – 1899. Trať viedla i Rajeckými Teplicami, kde bola roku 1899 zriadená i železničná stanica situovaná v tesnej blízkosti kúpeľného areálu. Na rozdiel od ostatných železničných staníc na tejto trati pôsobiacich zväčša fádnym a formálnym dojmom, stanicu v Rajeckých Tepliciach postavili v honosnejšom štýle. Stavbu skrášľovala najmä estetická a architektonicky hodnotná drevená kolonáda prekrývajúca nástupište postavená v neskoršom období.
Zo Žiliny návštevníkov vozil parný vlak s tromi vozňami, ktorý premával tri krát za deň. Do doku 1918 návštevníkov vítala stanica s názvom Rajeczfürdő, po vzniku Československa sa názov zmenil na Rajecké Teplice.